Δράσεις και Εκδηλώσεις του ΕΕΕΕΚ ΚΑΒΑΛΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΥΛΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014- ΜΑΡΤΙΟΣ 2014

Η Σεξουαλική Αγωγή είναι σημαντικό να έχει ως σημείο έναρξης το πλαίσιο της οικογένειας και να συνεχίζει στο σχολείο με τη μορφή επίσημου και δομημένου προγράμματος (Davis, 2002. Servais, 2006.).

Ιδιαίτερα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες το πρόγραμμα Σεξουαλικής Αγωγής και των Διαφυλικών Σχέσεων τους επιτρέπει να κατανοήσουν τα σεξουαλικές τους ενορμήσεις, να αντιληφθούν την διαδικασία της αναπαραγωγής, να προστατεύσουν τον εαυτό τους από την κακοποίηση, από ενδεχόμενη εγκυμοσύνη, καθώς και από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Επιπρόσθετα, είναι άκρως ωφέλιμο το γεγονός ότι αποκτούν τη βάση για μία πιο υγιή, ασφαλή και κοινωνικά αποδεκτή ενήλικη ζωή (McCabe, 1999. Swango-Wilson, 2008. Woodard, 2004). Βεβαίως, την ανάγκη για σεξουαλική αγωγή επιτείνει το ότι σε κάθε περίπτωση οι έφηβοι με ειδικές ανάγκες εκδηλώνουν σεξουαλικές επιθυμίες ακόμα και αν κανένας δεν τους έχει μιλήσει για αυτές.

Το σχολείο μας μέσω του ανωτέρω προγράμματος επιδίωξε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τη σεξουαλική αγωγή των μαθητών του και ως βασικός φορέας κοινωνικοποίησης καλείται να ενισχύσει την κοινωνικό-σεξουαλική τους ωριμότητα. Επίσης, στοχεύει να συμβάλει στον αποστιγματισμό τους και την κατοχύρωση του δικαιώματός τους να διαθέτουν κανονική σεξουαλική ζωή ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο το βιβλίο της Σεξουαλικής Αγωγής - Διαπροσωπικών Σχέσεων του ΥΠΕΠΘ (2008), αλλά και το συνολικό γνωστικό, κοινωνικό-συναισθηματικό δυναμικό των μαθητών μας πραγματοποιήθηκε ένα ομαδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα 12 εβδομάδων, το οποίο χρησιμοποιώντας οπτικοακουστικό υλικό, εναλλαγή ρόλων, βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές δραματοθεραπείας και ομαδοσυνεργατικής μάθησης επιχείρησε να καλύψει τα εξής θέματα:

  • Αναγνώριση της επίσημης ονομασίας των σωματικών τους μελών.
  • Κατανόηση της σύνθετης λειτουργίας των σωματικών μελών.
  • Πληροφόρηση της ανθρώπινης ανάπτυξης και της σωματικής αλλαγής που προκύπτουν λόγω της εφηβείας.
  • Κατανόηση των σχέσεων που αναπτύσσονται με σημαντικά πρόσωπα της ζωής του.
  • Κατανόηση για τη σημαντικότητα της προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.
  • Γνωριμία για το άλλο φύλο και η διαχείριση των διαφυλικών σχέσεων.
  • Κατανόηση της σύνθετης έννοιας της σεξουαλικότητας, των συναισθημάτων και των παρορμήσεων.
  • Συνειδητοποίηση της σημαντικότητας της προσωπικής τους ασφάλειας.
  • Ενημέρωση για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και την αντισύλληψη.
  • Ενημέρωση & πρόληψη για τη σωματική τιμωρία και κακοποίηση.

 

Τα αποτελέσματα του προγράμματος όπως αξιολογήθηκαν μέσω της ενεργητικής ακρόασης, παρατήρησης, καταγραφής απόψεων των μαθητών ανά ομάδες κρίθηκαν άκρως ικανοποιητικά σε αναλογία με τους τιθέμενους στόχους και σημαντικότερο από όλα παρείχε κατά ομολογία του συνόλου των μαθητών ένα ευχάριστο και ενημερωτικό «διάλειμμα» από το τυπικό ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας.

 

Ο σχεδιασμός και η τέλεση του προγράμματος υλοποιήθηκε από την Κοινωνιολόγο κ.Ζαφειροπούλου Πόπη και τη Φιλόλογο κ. Σκαναβή Εύα.

 


 

Πρόσθετες πληροφορίες